معرفی آپشن های خودرو

مدیر سایت
19 خرداد, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
IMG 1908

آپشن خودرو چیست؟

امروز  با معرفی آپشن های خودرو در خدمت شما عزیران و سروران گرامی جهت کمک به خرید و نصب انواع آپشن خودرو در مازندران،ساری هستیم 

افزایش رفاه با افزایش آپشن خودرو

منظور از آپشن های خودرو یک سری امکانات و سیستم‌هایی می باشد که لازم است قبل از خرید آنها را انتخاب نمایید. با افزایش این آپشن‌ها قیمت خودرو نیز افزایش می یابد.

برخی از آپشن‌های خودرو را می‌توان حتی بعد از خریداری خودرو به صورت جداگانه خرید نموده و نصب کرد. اینگونه آپشن‌ها موجب افزایش راحتی و ایمنی سرنشینان خودرو می شوند.

برخی از آپشن‌های ماشین در خودروهای لاکچری و بسیار گران نصب می شوند و برخی در خودروهای معمولی نصب می‌گردند.

انواع آپشن‌های خودرو

آپشن خودرو در چند گروه دسته بندی می‌شوند. برخی از آنها باعث بهبود عملکرد خودرو شده و برخی دیگر صرفا به منظور افزایش ایمنی خودرو و کاهش آسیب هنگام تصادفات تعبیه شده‌اند.

برخی از آنها نیز فقط حالت تزئینی دارند. در این مقاله قصد داریم برخی از بهترین آپشن هایی که در خودرو وجود دارد را به شما معرفی نماییم تا در بررسی شرایط محصولات تیگو و آریزو در نظر بگیرید.

همان‌طور که اشاره شد، آپشن های خودرو یک سری ویژگی‌هایی هستند که خودروسازها برای بالا بردن کارایی محصولات خود، تعریف کرده‌اند. برخی آپشن‌ها مختص خودروهای لوکس هستند؛ اما بعضی دیگر را می‌توان بر خودروهای معمولی‌تر هم سوار کرد.

محبوب‌ترین آپشن های خودرو معمولا در دو دسته طبقه‌بندی می‌شوند. دستۀ اول برای ایمنی و دستۀ دوم در زیبایی خودرو نقش دارند.

انواع آپشن های خودرو در بازار به قرار زیر است:

  • سقف متحرک: Sunroof و پانوراما
  • ردیاب خودرو GPS
  • سیستم استارت بدون کلید Keyless Start
  • نمایشگر شیشه جلو Head-Up Display
  • پارک کردن اتوماتیک Auto Park
  • سامانه دید در شب Night Vision
  • کنترل پایداری الکترونیکی ESP
  • سنسور نور Auto Light
  • کروز کنترل هوشمند Cruise Control
  • دیلایت DRL
  • ترمز پارک برقی Auto Hold
  • دوربین ۳۶۰ و سنسور پارک
  • ماساژور صندلی
  • گرمایش و سرمایش صندلی‌ها
  • سیستم مالتی مدیا
  • نمایشگر لمسی
  • سیستم‌های هوشمند مبتنی بر رادار
  • سیستم نظارت نقطه کور دید راننده
  • در هوشمند صندوق عقب
  • صندلی برقی حافظه‌دار
  • حسگر باران خودرو
  • پایش باد لاستیک‌ها
  • گرمکن غربیلک فرمان

در ادامه به معرفی این آپشن‌ها می‌پردازیم.

سقف متحرک: Sunroof و پانوراما

سقف سانروف از آپشن های محبوب خودرو است

سانروف از آپشن های محبوب ماشین است

سقف متحرک، یکی از محبوب ترین آپشن های خودرو در ایران به شمار می‌آید. این آپشن به دو شکل سانروف و پانوراما در بازار ارائه می‌شود. سانروف قطعۀ متحرکی از جنس شیشه است که معمولا یک سوم از سقف خودرو را تشکیل می‌دهد. این قطعه به صورت دستی یا برقی باز و بسته می‌شود. پانوراما یا سراسرنما، قطعۀ متحرکی است که تمام سقف خودرو را در برمی‌گیرد. پانوراما به تمام سرنشینان خودرو، امکان دیدن آسمان را می‌دهد. این دو آپشن در خودروهایی مانند: کیا سراتو، مرسدس بنز GLE کوپه، شورولت تریل بلیزر ۲۰۲۴ و … تعبیه شده‌است.

 

آپشن  سردکن و گرمکن صندلی ها

آپشن گرمکن و سردکن صندلی

آپشن گرمکن و سردکن صندلی

یکی از آپشن هایی که بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد همین سیستم سردکن و گرم کن صندلی می‌باشد. اگر خودروی شما این تجهیزات را ندارد می توانید در فروشگاه ما  بدون تغییر صندلی ها با یک برق ۱۲ ولت این آپشن را اضافه کنید.

سیستم سرد کننده صندلی نیز برای تابستان به درد می‌خورد و به وسیله یک فن تهویه هوا زمانی که روی صندلی می نشینید سریع شما را خنک می‌کند.

آپشن خودرو- گرم کننده غربیلک فرمان

گرم کننده غربیلک فرمان هم چه به شکل چرمی و چه از جنس غیر چرمی موجب گرم شدن دست شما هنگام رانندگی می‌شود. برای این آپشن کافی است کلید گرمکن روی فرمان را که با برق ۱۲ ولت کار می کند فشار دهید.

آپشن کروز کنترل

آپشن کروز کنترل

آپشن کروز کنترل

کروز کنترل برای ثابت ‌نگه ‌داشتن سرعت ماشین در مسیرهای طولانی بدون فشار دادن مکرر پدال گاز به کار می رود. دو نوع کروز کنترل داریم:

کروز غیر فعال

در این نوع ماشین با یک سرعت یکنواخت به حرکت خود ادامه می‌دهد و راننده می‌تواند برای مدت زمانی از فشار دادن پدال گاز دست بردارد.

کروز فعال یا تطبیقی

نوع پیشرفته ای از کروز است که کلا خودرو خود سرعت را تطبیق می دهد و دیگر در طول رانندگی نیاز به فشار دادن پدال گاز ندارید. این کروز پیشرفته را در اکثر ماشین‌های گران قیمت مثلا در شرایط محصولات تیگو و آریزو می‌یابید. زمانی که دیگر نیازی به کروز ندارید با زدن کلید خاموش کنترل ماشین را دوباره خود به دست می‌گیرید.

آپشن خودرو ردیاب و مسیر یاب

آپشن ردیاب و مسیریاب

آپشن ردیاب و مسیریاب

ردیاب یا (GPS) دستگاه کوچکی است که با افزودن یک سیم کارت نصب می‌گردد و سپس با استفاده از جی پی اس ماهواره موقعیت مکانی راننده را پیدا نموده و به او در رانندگی کمک می‌نماید.

با استفاده از این ردیاب می‌توانید هرلحظه موقعیت خودرو را چک کنید یا از راه دور آن را خاموش کرده و مانع روشن شدن موتور یا باز شدن درها شوید. این سیستم هنگام سرقت خودرو بسیار مفید است.

همچنین بخوانید :  آموزش آپشن های چری آریزو 6

وایرلس یا شارژ بی سیم

با استفاده از این آپشن خودرو می‌توانید بدون داشتن کابل تلفن همراه خود را در صورتی که قابلیت شارژ وایرلس را داشته باشد شارژ نمایید. لذا با قرار دادن گوشی را روی دستگاه می توانید آن را شارژ کنید.

آپشن خودرو استارت بدون کلید

آپشن خودرو استارت بدون کلید

آپشن خودرو استارت بدون کلید

استارت زدن بدون کلید یا همان (Keyless Start) به شما قابلیت باز و بسته کردن درب های خودرو بدون کلید را می‌دهد. کافی است پدال ترمز را فشار دهید تا بدون کلید روشن شود.

پاور بالابرنده شیشه خودکار

 

با نصب این آپشن خودرو دیگر نیازی نیست در صورت فراموشی سوئیچ را باز کنید و شیشه را بالا ببرید. بعد از خروج از اتومبیل شیشه ها به طور خودکار با فشار دادن دکمه ریموت بسته می‌شوند.

مانیتور صندلی عقب

مانیتور صندلی عقب

مانیتور صندلی عقب

اگرچه در قدیم این مانیتورهای پشت صندلی جلو به سیستم صوتی ماشین وصل می‌شدند امروز آنها بسیار پیشرفته شده و هر کدام سیستم مستقلی دارند که به سرنشینان عقب اجازه می‌دهند هر کدام فایل های خود را پخش کنند.

این آپشن خودرو چندان ضرورتی ندارد و بیشتر جنبه سرگرم کننده دارد.

 صندلی های الکترونیکی چند حالته

اين سيستم تنظيمات صندلي راننده و آينه هاي بغل را ثبت مي نمايد و هر زمان به راننده امكان دسترسي به تنظيمات از پيش ثبت شده را مي دهد. موتورهاي برقي موقعيت صندلي را بر اساس فرمانهاي ارسالي از كامپيوتر صندلي راننده تنظيم مي نمايندحافظه صندلی خودرو در حالت کلی قابلیت ثبت  صندلی خودرو به اندازه سه نفر را دارد

 اما در برخی از خودروهای لوکس و گران قیمت این قابلیت برای راننده و تمامی سرنشینان در نظر گرفته شده است، تا هر شخصی بنا به سلیقه خود آن را تنظیم کند و در زمان استفاده هر شخصی بتواند صندلی را با کلیک مموری شماره خود را به حالت ثبت شده خود بازگرداند، و دیگر نیاز ندارد تا دوباره تنظیم مجدد را برای صندلی خود انجام دهد .ساختار فنی حافظه صندلی:

1.موتور صندلی برقی

2.کامپیوتر صندلی راننده

3.کلید اجرای تنظیمات ثبت شده

 

آپشن خودرو رادار نقطه کور

با بکارگیری این آپشن راننده دید بهتری نسبت نقاط اطراف خودرو که در میدان دید او نیست می‌یابد. با این آپشن زمانی که مانعی در دید راننده نیست و به آن نزدیک می شود چراغ‌های زرد رنگی که روی آینه‌های جلو است قرمز می‌شود. این آپشن به منظور افزایش ایمنی و کاهش تصادفات گنجانده شده است.

4 1

اگر قصد خرید هر سیستم صوتی تصویری و آپشنی را دارید میتوانید آنلاین آن را انتخاب کرده و به صورت اینترنتی از {فروشگاه شمال سیستم} اقدام کنید.

آدرس فروشگاه شمال سیستم را در گوگل مپ صفحه تماس با شمال سیستم نیز میتوانید مشاهده کنید که به صورت متنی نیز بدین شرح است: مازندران_ ساری_ خیابان پیام نور_ 200 متر بعد از دانشگاه فروشگاه انتخاب

شما میتوانید نمونه آپشن های نصب شده را در صفحه اینستاگرام ما مشاهده کنید

https://www.instgram.com/reelCh4hkUtqdUY/?igshid=MzRIODBiNWFIZA==